Huishoudelijke mededelingen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Scholten - WaarBenJij.nu Huishoudelijke mededelingen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Scholten - WaarBenJij.nu

Huishoudelijke mededelingen!

Door: Sandra Scholten

Blijf op de hoogte en volg Sandra

20 Oktober 2006 | Nederland, Amsterdam

Voor de mensen die het nog niet weten, ik ben vanochtend gearriveerd op Schiphol, ben even een tijdje thuis. Dit is besloten nadat ik dinsdagavond alweer bedreigd ben, maar dit keer met een pistool!!! Ik was samen met iemand, op aandringen van die crimineel wilde hij natuurlijk mijn laptoptas geven (want daar dreeg die man om)…maar ik ging eventjes totaal door het lint, helemaal mezelf niet, heb hem helemaal verrot gescholden en zo hard mogelijk, wilde zelfs uitstappen omdat hij in eerste instantie niet wegging, gelukkig liep hij weg, maar bleef hem schreeuwend uitschelden en twijfelde erachteraan te gaan, degene waar ik me was hield me tegen gelukkig en toen zijn we gauw weggereden. Ik dacht na alles wat ik hier in 2 weken mee heb moeten maken, gaat die schooier niet met mijn laptop, camera, 500 gulden (want had net gepind) en mijn pinpas ervandoor. Maar vooral mijn laptop met alle foto’s van Curacao, Mallorca. Allerlei schooldingen..gewoon alle gegevens van het afgelopen jaar, zou hij hoe dan ook niet van me krijgen. Dan had ik echt vet in de shit gezeten en was ik wel definitief naar Nederland gegaan. Nu ga ik wel weer terug, maar eerst eventjes in NL weer. Vooral ook omdat mijn vader vroeg of ik niet alsjeblieft gewoon naar huis kon komen, omdat hij het zichzelf ook niet zou vergeven als het een derde keer zou gebeuren en dan met een slechtere afloop. Hij wil me ook graag helpen met alles, maar heeft constant zo’n machteloos gevoel. Logisch ook als je paar duizend km. verderop zit.

Even in het heel kort op een rijtje wat ik in 2 weken ongeveer allemaal heb meegemaakt:
- bedreiging met mes
- 620 euro!!(1400 gulden) van mijn bank, zonder het ooit gebruikt te hebben.
- Overlijden van een collega op het resort waar ik werkte.
- Verdenking van diefstal (2 x 100 gulden, alsof ik zo’n lullig bedrag = 90 euro nodig heb) op een nogal gemene manier en dat vind ik nog wel het ernstigste wat ik hier heb moeten meemaken. Ik steel namelijk niet. Zoiets raakt je persoonlijk enorm. Ben dus ook weggegaan daar en ga werken voor een evenementenbureau, dat was dezelfde dag al geregeld gelukkig.
- Dezelfde dag van de verdenking op die avond iets vervelends met salsa dansen waar ik al een tijdje naar uitkeek, maar ineens niet meer doorging door 1 of ander meisje die ertussen komt. Eventjes niet grappig. Niet ernstigs, maar wel weer iets wat het kutgevoel versterkt. Vond het gewoon een flinke naaistreek.
- Kleding verneukt bij de stomerij. Je moet niet aan mijn kleding komen!:)1 was ook weg, paar dagen later wel terug.
- Nog even gezellig op mijn bek gegaan. Knie blauw..ook mijn witte broek helemaal naar de tering. Gelukkig naar drie keer flink wassen met ossegal weer schoon (kleine meevaller)
- Boete die stukken hoger blijkt dan verwacht, terwijl ik al krap bij kas zat. 100 gulden!
- Tweede bedreiging, maar dit keer met pistool!!!Ook echt geen pretje..voel me echt totaal niet veilig op het eiland. Ben heel erg schrikkerig geworden. Deze bedreiging vond trouwens plaats op een heel centraal plein, waar het altijd druk is, waar een politiebureau 50 meter verderop is en het was ook nog eens om half 9 ‘s avonds!!Maarja er was overal stroomuitval op het eiland, behoorlijk donker dus en rustiger op straat, waarschijnlijk vonden criminelen dit een uitgelezen kans om juist dan de straat op te gaan.

En dit alles dus in 2 weken. Is me iets te overdreven. Ik had opzich niet in mijn hoofd terug te gaan ondanks dit alles, maar mijn vader heeft me overgehaald en ik vind het ook wel even fijn. Ik zal straks toch wel weer met plezier teruggaan. Ik bedoel het eiland is leuk, de meeste mensen ook, het weertje is fijn, de ijscappuccino’s smaken goed etc. etc. Maar dit alles ging gewoon te ver……ITV!!nee VTV!

Mijn ouders zijn ook alweer 25 november op eiland samen met mijn tante en haar vriend. Super leuk. Zij blijven tot 7 december. 9 december komen vervolgens Marco, mijn broer en Corien, zijn vriendin naar Curacao tot en met 16 dec. Kortom dat is heel gezellig!!

Nu eerst maar weer even lekker bij mijn ouders en vrienden….komt ook helemaal goed:)
Tot volgende verhaal die ongetwijfeld veel positiever zal zijn!

Milou en Simone bedankt voor jullie brief…ik mail jullie zo nu en dan tot ik weer terug ben!!Mijn kamer ziet er eindelijk weer netjes uit he;)!!Wel beetje te leeg nu!Echt vaag dat ik nu zo ver weg zit ineens weer!Het is koud hier…14 graden zag ik vanochtend..IELLL!!haha!
Ben Bart vergeten af te zeggen om te duiken trouwens, heeft hij jullie toevallig nog gebeld?

Ohwja mensen….had nog wel nieuwe foto’s geplaatst paar dagen geleden op http://www.spaindra.mijnalbums.nl Het album heet UITGAAN ENZO…het kan zijn dat je het op 1 na laatste album ook nog niet gezien hebt, dat is STRUISVOGELFARM, CINCO ETC. Have fun!Zitten wel geinige foto’s bij!


Dikke kus San

  • 20 Oktober 2006 - 14:15

    Anastasia:

    Hey meid! Wat een gebeurtenissen! Wat een klote mensen die dat soort dingen willen doen! Ik kan me echt voorstellen dat je je niet echt veilig voelt op het eiland...je moet het hier in NL lekker van je afzetten en met een nieuw start naar CU gaan! Dat geld van je rekening moet je regelen, misschien dat ze in de bank hier wat voor je kunnen doen? Wat vervelend zeg! Je hebt ook geluk met de nieuwe bedrijf, zonder vertouwen daar blijven werken zou suck zijn! Meis doe rustig aan en koel lekker af hier! Letterlijk en figuurlijk :) Liefs!

  • 20 Oktober 2006 - 14:23

    Joris:

    Hey Sandra!
    Lekker lijpe zooi daarzo!Zou zeggen: doe ff rustig aan en doe Nederland de groeten van me!
    Gr.J

  • 20 Oktober 2006 - 14:53

    Silke:

    Hey Sandra!

    Wat een gedoe allemaal zeg!! geniet maar even lekker van nederland (nou ja lekker?! tis natuurlijk koud hier in vergelijking met ;))
    Liefs Silke

  • 20 Oktober 2006 - 15:25

    Anoeska:

    Hey Sen!
    Wow zker VTV dit, JEZUS! Gelukkig ben je weer veilig ff thuis!
    Hoop dat ik ja gauw weer zie!
    Lafjoekusje!

  • 20 Oktober 2006 - 18:12

    Heidi:

    He schat!! Wat een gedoe zeg! En een complete verrassing dat je nu in Nederland bent! Hoop je nog te zien! Maar we bellen...;)
    Liefs heidi

  • 21 Oktober 2006 - 10:43

    Miriam:

    Hi lieve San!
    echt rot voor je dat je al die dingen heb moeten meemaken... hoop dat je je snel weer lekker voelt!! Succes met je nieuwe stage!! Curacao is nog steeds wel een top eiland toch?!
    liefs, miriam

  • 21 Oktober 2006 - 15:24

    Anushka:

    Ej Sandra!
    Damnz...wat een gedoe..Rust ff goed uit in Ned.Ik wens je veel suc6 met je volgende stage en mensen van je vorige stage gaan nog wel spijt krijgen.Pas goed opjezelf en doe rustig aan ok.
    -xxx- Anush

  • 23 Oktober 2006 - 06:07

    Ivo:

    Hee Sandra!

    Wat een gedoe zeg! Las vanochtend je weblog, het zit je niet mee.. Zit nu even je foto's te bekijken, die zijn erg leuk! Geniet van je tijd in NL nu & straks weer lekker naar Curacao!!

    Spreken elkaar gauw weer!

    Kus Ivo

  • 23 Oktober 2006 - 19:53

    Milou:

    Haaii San! goede vlucht gehad? Moeite met de kou? begon al met vertraging hoorde ik.
    Ik mail je binnenkort, je moet natuurlijk wel op de hoogte blijven van alle (spannende) gebeurtenissen hier ;)
    See you soon!
    kus Milou

  • 23 Oktober 2006 - 20:05

    Marc IJ.:

    Dit is zeker niet tof wat jou allemaal overkomen is. Je hebt nogal wat meegemaakt in 2 weken tijd, maar gelukkig kun je je stage toch doorzetten. Veel succes met de rest van je stage en dat je nog een mooie tijd hebt daar. Groetjes.

  • 23 Oktober 2006 - 23:53

    Anneroos:

    Hee Sandra!

    Wat kut is dit allemaal zeg.. IK weet dat het al niet zo lekker met je ging toen ik je sprak bij Wilhelmina plein.. En nu dit ook nog eens.. Goed besluit van je om even terug te gaan naar Nederland! Ben je nog op zoek naar andere Woonruimte? Er gaat namelijk per 1 november een meisje weg bij ons uit huis.. Nou meid heel veel sterkte en hoop je nog te zien op Curacao! Mijn site is roosjediender.waarbenjij.nu en mijn telefoonnummer is 005999 512 0705

    Groetjes Anneroos

  • 02 November 2006 - 15:47

    San:

    Thanks voor berichten!!
    Anneroos ik zal je bellen een keer als ik terugben. Ik zoek verder geen nieuwe woonruimte, want we hebben helaas een contract tot 28 januari. Toch bedankt :)!

    X San

  • 09 November 2006 - 18:05

    Milouuu:

    He San!
    Je moet echt snel beter worden. nog 2 weekjes en dan ben je weer hier, gezellig! Je beddegoed is al gewassen ;) Gaan we weer verder als Die-hard stappers ;) altijd tot het einde haha..
    En je bent zeker ook wel weer toe aan een Ijscappuchino :)
    See You Soon!
    Kuss Milou

  • 05 December 2006 - 16:40

    Dolle Stier 3:

    Sandra Skolten Zelf,
    Hoe is het?? Beetje vakantie aan het vieren met Paps en Mams? Bevalt het om weet terug te zijn? Vast wel, maar we hopen natuurlijk ook dat je ons een beetje mist!!:D
    Nog steeds lekker weertje daar..? Ik denk toch wel dat het strand in Zandoort eigenlijk mooier was he,maarja daar is ou niks aan te doen. Neem die palmbomen en de zon daar meer even voor lief,als je terug bent gaan we vast weer naar deze fijne zee met lekker veel wind en regen toe! zou u trouwens ook niet es even heeeel rap die foto's van het dolle stieren weekend online zetten!?!?;)
    Have Fun nog even, groetjes aan je ouders en Uutkiek'n voor enge mannen!
    Liefs en een kusje Anoes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2007

Over & Uit

04 Januari 2007

Marco&Corien, Kerst, Aruba, Oud&Nieuw

08 December 2006

Ik leef nog!

20 Oktober 2006

Huishoudelijke mededelingen!

03 Oktober 2006

POCO POCO en dergelijke
Sandra

Hoi ik ben het; Sandra Scholten zelf! XXX

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 54936

Voorgaande reizen:

25 Juni 2011 - 10 September 2011

Azië 2011

16 Maart 2009 - 26 Juli 2009

Kaapstad

15 September 2008 - 15 Oktober 2008

Playa del Carmen

25 Mei 2008 - 28 Augustus 2008

Albufeira

30 November 2007 - 08 April 2008

Gerlos

18 September 2007 - 18 Oktober 2007

Berlijn

15 Augustus 2006 - 28 Januari 2007

Curacao

23 Augustus 2005 - 25 Januari 2006

Mallorca

Landen bezocht: